درمان ریشه در کرج

درمان ریشه

در این صفحه می خوانید:

درمان ریشه چیست؟

درمان ریشه یک روش دندانپزشکی است که پالپ دندان عفونی داخل دندان را خارج می کند. به آن عصب کشی نیز می گویند.

هر دندان دارای یک سیستم کانال است که از تاج (سطح بالایی) به ریشه می رود. یک دندان تا 4 کانال حاوی پالپ دندان دارد. پالپ دندان از بافت همبند، اعصاب و عروق خونی تشکیل شده است.

هنگامی که درمان ریشه را انجام می دهید، پالپ دندان آسیب دیده یا عفونی از داخل دندان شما خارج می شود.

پس از برداشتن پالپ، فضا تمیز و ضدعفونی شده، پر و مهر و موم می شود.

سطح دندان شما که برای جویدن استفاده می شود نیز ممکن است با یک پرکننده یا روکش جایگزین شود.

در طول درمان ریشه چه اتفاقی می افتد؟

اگر دندانپزشک یا متخصص اندودنتیست شما برای درمان دندان آسیب دیده یا بیمار یک روش کانال ریشه را تجویز می کند، نیازی به نگرانی نیست.

سالانه میلیون ها دندان از این طریق درمان و حفظ می شوند.

نقش متخصص ریشه این است که در صورت امکان دندان طبیعی بیمار را نجات دهد. با این حال، آنها همیشه تمام گزینه های درمانی را برای اطمینان از راحتی و سلامت دندان بهینه برای بیماران خود بررسی می کنند.

در داخل دندان شما، زیر مینای سفید و لایه سختی به نام عاج، بافت نرمی به نام پالپ وجود دارد. این بافت حاوی رگ های خونی، اعصاب و بافت همبند است که به رشد ریشه دندان شما در طول رشد آن کمک می کند. یک دندان کاملاً رشد یافته می تواند بدون پالپ زنده بماند، زیرا دندان همچنان توسط بافت های اطراف آن تغذیه می شود.

درمان مدرن ریشه هیچ شباهتی به گفته های قدیمی ندارد! این عمل بسیار شبیه به پرکردن معمولی است و معمولاً بسته به وضعیت دندان و شرایط شخصی شما می تواند در یک یا دو جلسه تکمیل شود. گرفتن کانال ریشه نسبتا بدون درد و بسیار موثر است. در کمترین زمان ممکن به لبخند زدن، گاز گرفتن و جویدن برمی گردید.

مزایای حفظ دندان طبیعی با درمان ریشه :

  • جویدن کارآمد
  • نیروی طبیعی گاز گرفتن و احساس
  • ظاهر طبیعی
  • از سایر دندان ها در برابر سایش یا فشار بیش از حد محافظت می کند

همه چیز درباره درمان ریشه

درمان ریشه (که به عنوان روت کانال نیز شناخته می شود) یک روش  پیچیده است، اما متخصصان هر روز آن را انجام می دهند. قبل از انجام هر نوع کار دندانپزشکی، دانستن حقایق در مورد درمان ریشه مهم است.

آیا درمان ریشه دردناک است؟

از آنجایی که درمان ریشه تحت بی حسی انجام می شود این درمان دردناک تر از یک درمان دندانپزشکی معمولی مانند پر کردن یا پس از انجام درمان ریشه معمولاً با کمی درد یا بی‌حسی همراه است و حتی می‌تواند باعث ناراحتی خفیف برای چند روز شود.

چرا به درمان ریشه نیاز داریدم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بیمار ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشد. بیماری که دچار ترومای دندانی شده است، کاندیدای اصلی برای درمان ریشه است.

هنگامی که بیماران پوسیدگی دندان را نادیده می گیرند تا جایی که به محفظه های داخلی دندان هایشان می رسد، متخصص ریشه می تواند به ضد عفونی ناحیه و نجات دندان کمک کند.

اندودنتیست ها همچنین به آبسه ها، پرکردگی های قدیمی، دندان های شکسته و شکسته و پالپ دندان عفونی کمک می کنند.

چند علامت وجود دارد که به این معنی است که ممکن است به درمان ریشه نیاز داشته باشید.

  • درد شدید هنگام جویدن یا گاز گرفتن
  • جوش روی لثه
  • دندان شکسته یا ترک خورده
  • حساسیت طولانی مدت به گرما یا سرما، حتی پس از رفع احساس
  • لثه های متورم یا حساس
  • پوسیدگی عمیق یا تیره شدن لثه

چه زمانی بیمار باید به متخصص درمتن ریشه مراجعه کنید؟

اکثر مردم از مراجعه به مطب دندانپزشکی می ترسند و ممکن است با مشکلات دندانی در خانه بمانند تا زمانی که تحمل درد بسیار سخت باشد. با این حال، این توصیه نمی شود. با مراجعه به متخصص ریشه و به محض مشاهده مشکل، می توانید به حفظ دندان خود کمک کرده و دندان درد را تسکین دهید.

بیمارانی که در تصادفات یا ورزش های آسیب زا به دندان های خود آسیب رسانده اند باید فوراً به متخصص ریشه مراجعه کنند. دندان های شکسته و شکسته در معرض پلاک و باکتری قرار می گیرند که می تواند باعث پوسیدگی دندان و درد بیشتر و بیشتر شود.

اگر بیمار متوجه شد که دندان هایش به غذاها و نوشیدنی های سرد، گرم یا اسیدی حساس است، باید به متخصص ریشه مراجعه کند. این احتمال وجود دارد که مینای دندان آنها فرسوده شده باشد و انتهای عصبی دندان ها نمایان شود. این اتفاق می تواند منجر به حساسیت و درد دندان شود.

بیماران همچنین در صورت مشاهده هرگونه تورم در اطراف لثه، دندان یا صورت خود باید به متخصص ریشه مراجعه کنند. تورم می تواند نشانه عفونت باشد. متخصص می تواند منطقه را تمیز و ضد عفونی کند و درمانی را ارائه دهد که از عفونت مجدد جلوگیری می کند.

خوب شدن بعد از درمان ریشه چقدر طول می کشد؟

اگرچه به احتمال زیاد به مدت 2 تا 4 ساعت بعد از درمان ریشه دچار بی حسی خواهید بود، اکثر بیماران می‌توانند مستقیماً بعد از درمان ریشه به امور روزمره خود بازگردند یا به کار بپردازند. با این حال، تا زمانی که بی حسی به طور کامل از بین نرود، خوردن غذا با این دندان توصیه می شود.

هزینه درمان ریشه چقدر است؟

بسته به اینکه مشکل چقدر پیچیده است و کدام دندان آسیب دیده است، هزینه آن متفاوت است. درمان مولرها (دندان های 6 ،7 و 8)دشوارتر است و هزینه آن نیز معمولا بیشتر است.

اکثر بیمه نامه های دندانپزشکی پوشش هایی را برای درمان ریشه ارائه می کنند.

به طور کلی، درمان ریشه و ترمیم دندان طبیعی نسبت به جایگزینی برای کشیدن دندان هزینه کمتری دارد. برای بازیابی عملکرد جویدن و جلوگیری از جابجایی دندان های مجاور، دندان کشیده شده باید با ایمپلنت یا بریج جایگزین شود. هزینه این روش ها بیشتر از درمان ریشه و ترمیم مناسب است.

عصب کشی یا درمان ریشه دندان برای زنان باردار

طبق نظذ اکثریت پزشکان، درمان ریشه یا اکثر درمان‌های دندانی می تواند در هر زمانی از بارداری انجام شود.

با این حال، آنها توصیه می کنند که در صورت امکان، برنامه های دندانپزشکی “انتخابی” را برای سه ماهه دوم، به ویژه هفته های 14 تا 20، برنامه ریزی کنید.

متخصص درمان ریشه در کرج

در شهر کرج دندانپزشکان و متخصصان زیادی در زمینه درمان ریشه دندان فعالیت می نمایند که دکتر امین قاسمی به عنوان جراح دندانپزشک و فلوشیپ درمان ریشه  یکی از این افراد می باشند.

برای درمان ریشه در کرج می توانید به دکتر امین قاسمی فلوشیپ درمان ریشه در کرج مراجعه فرمایید.

نوبت‌دهی اینترنتی دکتر درمان ریشه در کرج

برای دریافت نوبت اینترنتی درمان ریشه دندان در کرج می توانید از طریق لینک ذیل نسبت به دریافت نوبت خویش در سریعترین زمان ممکن اقدام فرمایید.

× با ما در واتس اپ در تماس باشید