درد بعد از درمان ریشه دندان  با روت کانال دندان  اگرچه دور از انتظار نیست و  بیشتر افراد می توانند انتظار کمی ناراحتی در حین و بعد از درمان ریشه داشته باشند، درد بیش از حد معمول نیست. مدت زمانی که مقداری درد بعد از کانال ریشه طول می کشد می تواند متفاوت باشد، اما باید ظرف چند روز کاهش یابد.

تکنولوژی مدرن و استفاده از داروهای بی حس کننده، این روش را سریع، ایمن، معمولاً بدون درد و راهی عالی برای کمک به حفظ دندان طبیعی می کند.

با این حال، برای جلوگیری از نیاز به درمان ریشه دندان، هر کسی که دندان درد دارد باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کند تا از بدتر شدن هر گونه عفونت، تشکیل آبسه یا انتشار در سراسر سیستم ریشه دندان جلوگیری کند.

 

چه مقدار درد بعد از درمان ریشه دندان  طبیعی است؟

اکثر مردم گزارش می دهند که برای چند روز پس از انجام کانال ریشه کمی حساس یا حساس هستند.

چندین دلیل برای این  مورد وجود دارد:

 

در بیشتر موارد، حساسیت و ناراحتی مرتبط با کانال ریشه باید ظرف چند روز از بین برود.

اگر بهتر نشد، یا اگر درد شدید بود یا با اقدامات خانگی تسکین نمی یافت، مهم است که برای ارزیابی با متخصص ریشه یا دندانپزشک تماس بگیرید.

آیا درمان ریشه دندان  می تواند ناموفق باشد؟

یک کانال اضافی یا یک انسداد ممکن است باعث ایجاد درمان ریشه ناموفق شود.

خوشبختانه اکثر درمان ریشه  های دندان موفق هستند. با این حال، برخی از درمان‌های ریشه ناموفق هستند و فرد ممکن است درد بیشتری را تجربه کند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد:

اگر علت درد به دلیل از دست دادن کانال باشد، متخصص ریشه باید دندان را باز کند، پرکردگی را خارج کند و سعی کند کانال را پیدا کند.

اگر دندان شکستگی عمودی داشته باشد، دندانپزشک احتمالاً باید دندان را خارج کند.

اگر فردی پس از کانال ریشه دچار التهاب یا عفونت مداوم شود، ممکن است به یک روش جراحی به نام برداشتن انتهای ریشه نیاز داشته باشد.

مدیریت درد روت کانال دندان در خانه

مسکن های بدون نسخه یا تجویزی باید برای تسکین درد پس از کانال ریشه کافی باشند. هنگام استفاده از داروها، حتما دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید و اگر داروی ضد درد موثر نبود، با متخصص ریشه تماس بگیرید. ایبوپروفن یک مسکن برای خرید آنلاین است.

مهم است که تا پایان ترمیم نهایی از جویدن یا گاز گرفتن دندان آسیب دیده خودداری کنید. پر کردن موقت ظریف است و ممکن است در نتیجه بشکند. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن باید ادامه یابد. طیف وسیعی از مسواک، خمیر دندان و نخ دندان برای خرید آنلاین موجود است.

روت کانال  چگونه انجام می شود؟

مراحل زیر مراحل عمل کانال ریشه است:

 

 

درمان کانال ریشه میلیون ها بار در سال انجام می شود. در بیشتر موارد، درمان ریشه می تواند با موفقیت دندانی را که عفونی یا آسیب دیده است نجات دهد.

فناوری‌های جدید و داروهای بی‌حس کننده به اطمینان از راحت‌ترین روش روت کانال کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× با ما در واتس اپ در تماس باشید